بیمه دی: تکذیب قرارداد تبلیغاتی سنگین و شفافسازی در مورد پرداخت مطالبات ایثارگران

در پی انتشار گزارشی با عنوان «قرارداد تبلیغاتی سنگین “بیمه دی” با صداوسیما در اوج تاخیر پرداخت هزینههای درمانی ایثارگران»، شرکت بیمه دی با صدور اطلاعیهای، ضمن تکذیب خبر پرداخت مبلغ سنگین به صداوسیما برای تبلیغات، به تشریح جزئیات قرارداد همکاری خود با این رسانه و نیز وضعیت پرداخت مطالبات درمانی ایثارگران پرداخت.
مدل جدید همکاری با صداوسیما: مبتنی بر سود مشترک
بیمه دی در اطلاعیه خود توضیح داد که برخلاف ادعاهای مطرح شده، هیچ مبلغی به عنوان تبلیغات به صداوسیما پرداخت نکرده است. در واقع، رویکرد جدید همکاری میان بیمه دی و صداوسیما، بر مدل “سود مشترک” استوار است. طبق این قرارداد، حداکثر سه درصد از مازاد فروش مصوب هیئت مدیره برای سال ۱۴۰۳، به عنوان حقالزحمه تبلیغات به صداوسیما پرداخت خواهد شد. این بدان معناست که پرداخت تنها در صورت افزایش فروش و از محل مازاد فروش و یا کارمزد صورت میگیرد و نه به صورت پیشپرداخت یا مبلغ ثابت.
بیمه دی تأکید کرده است که تبلیغات نقش مهمی در افزایش فروش و ضریب نفوذ بیمه در کشور دارد و این یک اصل پذیرفته شده در سطح جهانی است. این شرکت، همچون سایر بنگاههای اقتصادی، برای تأمین خواستههای سهامداران خود (که بخش قابل توجهی از آنها خانوادههای معظم ایثارگران هستند)، موظف به تلاش برای سوددهی بیشتر است و در این راستا، استفاده از رسانه ملی را منطقی و حرفهای میداند. بنابر اعلام این شرکت، تفاهمنامه مذکور، با وجود تأکید بر جذب مشتریان با ضریب خسارت مطلوب، تاکنون نتایج ارزشمندی به همراه داشته است.
کاهش چشمگیر تأخیر در پرداخت هزینههای درمانی ایثارگران
در بخش دیگری از این اطلاعیه، بیمه دی به وضعیت پرداخت هزینههای درمانی خانواده ایثارگران پرداخت و تأکید کرد که طبق صورتهای مالی موجود، تأخیر در پرداخت این هزینهها (که در سالهای قبل گاه به ۱۰ ماه میرسید) در دوره مدیریت فعلی به ۲ ماه کاهش یافته است. این ۲ ماه شامل یک ماه برای جمعآوری و ارسال اسناد از سوی مراکز درمانی و یک ماه برای بررسی اسناد و پرداخت توسط شرکت بیمه است که روند طبیعی پرداخت محسوب میشود.
علاوه بر این، بیمه دی با افتخار اعلام کرده است که اسناد مستقیم ارائه شده از سوی ایثارگرانی که به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه میکنند، تا تاریخ ۲۸ مرداد ماه تسویه شده و هیچ تأخیری در این پرداختها وجود ندارد. این در حالی است که در سنوات گذشته، تأخیر ۳ ماهه در این نوع پرداختها نیز مشاهده میشد.
بیمه دی همچنین به برداشت نادرست خبرنگار پایگاه خبری مذکور از اظهارات مدیر بیمههای درمان بیمه دی اشاره کرد. طبق توضیحات بیمه دی، مدیر مربوطه از تأخیر در پرداخت حق بیمه ایثارگران از سوی خزانه به بیمه دی گلایه داشته است که این تأخیرها موجب بههمخوردن نظم پرداختها میشود، اما این صحبت به اشتباه به عنوان تأخیر در پرداخت هزینههای ایثارگران از سوی بیمه دی تعبیر شده است.
شرکت بیمه دی در پایان تأکید کرده است که با وجود مطالبه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی از دولت و تأخیر خزانه در پرداختها، مدیریت این شرکت همواره تلاش کرده تا از محلهای دیگر، هزینههای ایثارگران معزز را پرداخت کند و بر خلاف رویه معمول شرکتهای بیمه که در چنین مواردی ارائه خدمات را متوقف میکنند، هرگز شاهد توقف در ارائه خدمات به ایثارگران نبوده و نخواهیم بود.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0