تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ مهر ۱۴۰۴ - ۰:۳۸ خبرنگار : داود کنعانی
کد خبر : 8295

استیو ویتکاف : آمریکا به دنبال مذاکره با ایران است

استیو ویتکاف : آمریکا به دنبال مذاکره با ایران است
استیو ویتکاف در سخنرانی خود در نشست سالانه «کنکوردیا» توضیح داد که با توجه به قریب‌الوقوع بودن اجرای تحریم‌های سازمان ملل، تهران در موقعیت «سختی» قرار گرفته است و به همین دلیل، آمریکا مایل به مذاکره با ایران است.

به گزارش تجارگستران ؛ در روز چهارشنبه، استیو ویتکاف، نماینده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه، اعلام کرد که واشنگتن برای مذاکره با ایران «تمایل» دارد. این سخنان در حالی بیان شد که تنها یک روز پیش از آن، رهبر انقلاب هرگونه گفت‌وگو با آمریکا را در موضوع هسته‌ای «بی‌فایده» خوانده بود و بر بن‌بست کامل آن تأکید کرده بود.

تمایل واشنگتن به گفت‌وگو از زبان استیو ویتکاف

یورونیوز نوشت : استیو ویتکاف در سخنرانی خود در نشست سالانه «کنکوردیا» توضیح داد که با توجه به قریب‌الوقوع بودن اجرای تحریم‌های سازمان ملل، تهران در موقعیت «سختی» قرار گرفته است و به همین دلیل، آمریکا مایل به مذاکره با ایران است. وی با لحنی پرسشگرانه افزود: «ما با آن‌ها (ایران) صحبت می‌کنیم… چرا که این کار را نکنیم؟» این اظهارات، نشان‌دهنده تغییر احتمالی در رویکرد آمریکا نسبت به پرونده هسته‌ای ایران است.

اظهارات ویتکاف در تضاد کامل با مواضع اخیر جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. ایت الله علی خامنه‌ای ، یک روز قبل از این سخنرانی، مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن را به طور کامل در «بن‌بست» توصیف کرده و تأکید کرده بود که این گفتگوها هیچ «سودی» برای تهران به همراه ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.