تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۳ خبرنگار : سارا دهنوی
کد خبر : 8164

شیوه‌نامه جدید همکاری ایران و آژانس نهایی شد

ایران و آژانس به تفاهم رسیدند

ایران و آژانس به تفاهم رسیدند
ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به توافقی جدید دست یافتند. به گفته وزیر خارجه ایران، شیوه‌نامه تعامل دو طرف در شرایط جدید نهایی شده است؛ خبری که لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال، نیز آن را تایید کرد.

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، در جریان سفر به قاهره با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، دیدار کرد. در این دیدار، عراقچی از نقش مصر در میزبانی مذاکرات با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که منجر به نهایی‌شدن شیوه‌نامه جدید تعامل بین ایران و آژانس شد، قدردانی کرد.

این شیوه‌نامه در پاسخ به وضعیت جدیدی تدوین شده است که در پی حملات غیرقانونی آمریکا و اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای ایران به وجود آمده. همچنین، اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، نیز تایید کرد که ایران و آژانس بر سر نحوه تعامل به تفاهم رسیده‌اند.

تأیید توافق از سوی خبرنگار وال‌استریت ژورنال

لارنس نورمن، خبرنگار نشریه وال‌استریت ژورنال، به نقل از منابع خود از حصول توافق جدید بین ایران و آژانس خبر داد. او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت این توافق می‌تواند بر روند مکانیسم ماشه (اسنپ‌بک) تأثیرگذار باشد، اما به تنهایی نمی‌تواند مهلت آن را تمدید کند. نورمن تاکید کرد که جزئیات این توافق برای تصمیم‌گیری تروئیکای اروپایی و آمریکا حیاتی است.

گفت‌وگو در مورد مسائل منطقه

در دیدار عراقچی و السیسی، طرفین همچنین در مورد تحولات منطقه، به‌ویژه وضعیت غزه و تجاوزات اسرائیل، گفت‌وگو کردند و بر ضرورت همکاری و هماهنگی کشورهای منطقه برای حفظ امنیت و ثبات تأکید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.