تجارگستران
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • ورزشی
  • بین الملل
  • عکس
  • اقتصادی
ما را دنبال کنید:
ایتا
گپ
بله
سروش
آپارات
تلگرام
فید
اینستاگرام

کلیه مطالب توسط خبرگزاری هفت تیر تحت مجوز بین المللی هستند.

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه سنگ‌های ساختمانی تهران با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه سنگ‌های ساختمانی تهران با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی

در آستانه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه سنگ‌های ساختمانی تهران، فعالان صنعت سنگ بر لزوم افزایش تولید، نوسازی ماشین‌آلات و توسعه صادرات برای دستیابی به ارزآوری ۵ میلیارد دلاری تاکید کردند.
اردیبهشت 31, 1403 | کد خبر : 4337 | 2 دقیقه خواندن
چاپ خبر

بهرام شکوری، رئیس انجمن سنگ ایران، روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ماه) در نشست خبری برگزاری چهاردهمین نمایشگاه سنگ‌های ساختمانی تهران، با اشاره به هدفگذاری افزایش تولید سنگ در کشور، بر اهمیت توسعه بازارهای صادراتی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تنها ۷ درصد از تولیدات سنگ کشور صادر می‌شود (حدود ۱۷۴ میلیون دلار)، این میزان را بسیار ناچیز دانست. شکوری افزود: «نگاه ما در صنعت سنگ همواره به تامین نیاز داخل کشور بوده است که ناشی از تحریم‌ها و عدم ارتباط با کشورهای دیگر در گذشته بود. اکنون که ارتباط با کشورهای همسایه فراهم شده است، باید از این ظرفیت‌ها بهره برد.»

شکوری با تاکید بر اینکه عدم توجه به صادرات، صنعت سنگ را محکوم به فنا خواهد کرد، خواستار توجه ویژه به صادرات سنگ به کشورهای همسایه و منطقه شد. وی عنوان کرد که با نوسازی ماشین‌آلات و افزایش تولید، می‌توان به هدف صادرات ۵ میلیارد دلاری در این صنعت دست یافت.

محمد هادی مطیع مقدم، دبیر برگزاری نمایشگاه سنگ، در ادامه این نشست با اشاره به حضور ۱۳۰ شرکت داخلی از مرحله فرآوری تا عرضه در نمایشگاه، از حضور ۱۰ شرکت چینی و ۱۳ شرکت خارجی از جمله ایتالیایی و هندی خبر داد. وی با تاکید بر نیاز این صنعت به حمایت دولت، برگزاری دومین دوره نمایشگاه صنعت ساختمانی را فرصتی برای ارزآوری و سودآوری بالا برای اقتصاد کشور دانست.

عباس تقدسی نژاد، مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب، نیز در این نشست، برگزاری نمایشگاه را سیاستی برای توسعه صادرات عنوان کرد و از آمادگی شهر آفتاب برای ایجاد نمایشگاه‌های دائمی خبر داد. وی برگزاری نمایشگاه دائمی سنگ را کمک شایانی به صنعت سنگ‌های ساختمانی دانست.

زیبا یزدانی، دبیر انجمن سنگ ایران، از تهیه سند استراتژیک صنعت سنگ خبر داد و از فعالان اقتصادی خواست تا با ارائه نظرات خود، به ارتقای این صنعت کمک کنند. وی با اشاره به نقش مهم نمایشگاه‌ها در بازاریابی و صادرات سنگ‌های ساختمانی، تهران را به واسطه در دست داشتن بازار سنگ فرآوری شده، دارای نقش مهمی در اقتصاد این صنعت دانست. یزدانی همچنین از تشکیل چهار کمیسیون تخصصی و ایجاد میز صادرات کشور برای حمایت از صنعت سنگ خبر داد.

شوذب جباری، عضو هیات انجمن صنعت سنگ ایران، حضور در نمایشگاه‌ها را فرصتی برای معرفی محصولات، فرصت‌های جدید کسب و کار، پیوندهای تجاری و تحلیل رقبا دانست. وی با بیان اینکه ایران دارای ده‌ها گونه سنگ تزیینی است که هنوز به بازارهای جهانی معرفی و صادر نشده است، از ظرفیت استخراج بیش از ۳۰ میلیون تن سنگ ساختمانی در کشور خبر داد که تنها نیمی از آن استخراج می‌شود. جباری خواستار حمایت و مشوق‌های دولتی برای توسعه این صنعت شد.

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق محفوظ است!

دی تمز

  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • بین الملل
  • ورزشی
  • اینفوگرافیک
  • شهروند خبرنگار
  • تماس با ما
  • درباره ما