محسن رضایی : باید روش مذاکره با اروپا را تغییر دهیم

محسن رضایی، دیپلماسی سنتی با کشورهایی که ماهیت آنها آشکار شده است را ناکارآمد دانست. او تأکید کرد که ایران نباید مذاکره را به عنوان ابزاری همیشگی و در دسترس برای طرف مقابل حفظ کند، بلکه باید مذاکرات را در خدمت قدرت و دستاوردهای میدانی درآورد. رضایی با انتقاد از نبود استقلال در اروپا، طرح این پرسش را مطرح کرد که چرا باید با چنین کشورهایی مذاکره کرد. او هشدار داد که اگر دشمن احساس کند در برابر هرگونه اقدام تهاجمی مانند فعالسازی اسنپبک، واکنش ایران صرفاً دعوت به مذاکره است، فشار و حملات خود را برای عقبنشینی بیشتر ایران تکرار خواهد کرد.
محسن رضایی: چرا باید با اروپایی فاقد استقلال مذاکره کنیم
محسن رضایی اظهار داشت که تداوم مسیر دیپلماسی سنتی با طرفهایی که ماهیت و عدم استقلال آنها دیگر بر کسی پوشیده نیست، منطقی نیست. او با اشاره به عملکرد اروپا، بهصراحت بیان کرد: «وقتی اروپا نشان میدهد هیچ استقلالی از خودش ندارد، اصلاً چرا باید با او مذاکره کنیم؟» رضایی بر این باور است که مذاکره باید به عنوان ابزاری مکمل و در خدمت قدرت عملی ایران در صحنه میدانی قرار گیرد و از این رو، باید در راهبرد مذاکراتی تغییرات جدی ایجاد شود.
محسن رضایی هشدار داد که اگر سیاست ایران به گونهای باشد که دشمن در مقابل هر اقدامی، از جمله حملات جدید یا فعالسازی مکانیسم ماشه (اسنپبک)، ببیند که ایران بلافاصله درهای مذاکره را باز میکند، این وضعیت به یک چرخه باطل عقبنشینی تبدیل خواهد شد. او تأکید کرد که باید به دشمن این پیام قاطع را داد که «همیشه در مذاکره باز نیست» و انعطاف بیش از حد در این زمینه، صرفاً دشمن را برای تشدید فشارها و دستیابی به عقبنشینیهای بیشتر ایران تشویق میکند./ اکو ایران
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0