تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶ خبرنگار : سارا دهنوی
کد خبر : 4209

وزرای خارجه قطر و عربستان با امیرعبداللهیان درباره کاهش تنش در منطقه گفتگو کردند

وزرای خارجه قطر و عربستان با امیرعبداللهیان درباره کاهش تنش در منطقه گفتگو کردند
در پی پاسخ موشکی و پهپادی سپاه پاسداران ایران به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، وزرای امور خارجه قطر و عربستان سعودی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، تلفنی گفتگو کرده و ضمن بررسی اوضاع منطقه، بر راه‌های کاهش تنش و برقراری آتش‌بس تأکید کردند.

شبکه الجزیره قطر گزارش داد که وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای از گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه قطر با همتای ایرانی خود، حسین امیرعبداللهیان، خبر داده است. در این گفتگو، طرفین به بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین تحولات منطقه و راه‌های ممکن برای کاهش تنش‌ها و دستیابی به آتش‌بس پرداختند.

واکنش منطقه‌ای به حمله ایران؛ رایزنی‌ها برای آتش‌بس افزایش یافت

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، نیز در تماس تلفنی جداگانه‌ای با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، درباره تحولات جاری در منطقه رایزنی کرده است.

این تماس‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایت‌های متعدد این رژیم، از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی ایران در سوریه، خبر داد.

این اقدام ایران واکنش‌های گسترده‌ای را در مجامع بین‌المللی، دولت‌ها و ملت‌های جهان اسلام، از جمله ایران و فلسطین، به دنبال داشته است. لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی در ۱۳ فروردین ماه، با نقض قوانین بین‌المللی و عرف دیپلماتیک، کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله موشکی قرار داد که منجر به شهادت تعدادی از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.