فریدون مجلسی : مگر تنگه هرمز ملک ماست که برای بستن آن تصمیم بگیریم؟ / باید شهامت تغییر را داشته باشیم

به گزارش تجارگستران ، فریدون مجلسی، تحلیلگر مسائل بینالملل، در گفتوگو با جماران، نسبت به فعالسازی «اسنپبک» توسط تروئیکای اروپایی هشدار داد. وی با اشاره به فرصت ۳۰ روزه باقیمانده تا بازگشت تحریمها، راهکار برونرفت از این وضعیت را تعامل مجدد با آژانس بینالمللی انرژی اتمی و تبدیل شدن به یک «بازیگر عادی» در عرصه جهانی دانست.
عواقب بیتوجهی به قواعد بینالمللی
فریدون مجلسی تصریح کرد در صورتی که ایران به سیاستهای نادرست خود ادامه دهد، تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل باز خواهد گشت و نام کشور ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد قرار خواهد گرفت. او هشدار داد که این اقدام نه تنها احتمال حمله مجدد نظامی را افزایش میدهد، بلکه باعث ممنوعیت کامل ترددهای خارجی، ورود کشتیها و پروازهای بینالمللی به ایران شده و کشور را در «محاصره و انزوای کامل» قرار خواهد داد.
لزوم بازگشت به میز مذاکره
به گفته فریدون مجلسی، ایران باید مانند ۱۰ سال پیش، به گفتوگوی مستقیم با آمریکا و اروپا تن دهد. او با بیان اینکه برجام به صورت «صددرصد به نفع ایران» بود، تأکید کرد که بعید است غرب حاضر به پذیرش توافقی مشابه آن شود و هر توافق جدیدی قطعاً از برجام ضعیفتر خواهد بود. مجلسی افزود که در این شرایط، فرصتی برای مذاکره گسترده و بدهوبستان وجود ندارد و باید تلاش کرد با ارائه امتیازات کمتر به توافق رسید.این تحلیلگر مسائل بینالملل، منتقد کسانی است که بر طبل جنگ میکوبند. او گفت اگر دشمن مجدداً به ایران حمله کند، زیرساختهای اقتصادی کشور از جمله پتروشیمی و برق نابود خواهد شد و حتی تلفات گرفتن از دشمن نیز دردی را از مردم درمان نمیکند.مجلسی همچنین به نقد کسانی پرداخت که بستن تنگه هرمز و خروج از NPT را اهرم فشار بر غرب میدانند. او بستن تنگه هرمز را اقدامی خودزنی خواند که منجر به نابودی نیروهای نظامی ایران در مواجهه با یک جنگ بینالمللی خواهد شد. وی همچنین خروج از NPT را به معنای حرکت به سمت ساخت بمب اتمی دانست که با واکنش تند و سخت سایر کشورها مواجه میشود.
فریدون مجلسی : چین و روسیه هرگز به خاطر ایران خود را در دردسر نمیاندازند
فریدون مجلسی در پایان افزود که تمدید قطعنامه ۲۲۳۱ بیفایده است و تنها مذاکرات بیثمر را به درازا میکشاند. او تأکید کرد که چین و روسیه هرگز به خاطر ایران خود را در دردسر نمیاندازند، زیرا حجم روابط اقتصادی آنها با کشورهای عربی، چندین برابر روابطشان با ایران است. وی با اشاره به مشکلات داخلی کشور مانند کمبود آب و برق، خواستار «شهامت تغییر» در سیاستها برای حفظ مردم شد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0