محدودیت در فروش بلیت قطار : امکان خرید بلیت یک کوپه قطار برای هر شخص

قائم مقام راهآهن کمبود عرضه در مقابل تقاضای بالا (۶۰۰ هزار بلیت در مقابل ۱۰ میلیون جستجو) را ناشی از ضعف سرمایهگذاری سالهای گذشته دانست، اما از تسهیلات جدید برای نوسازی ناوگان خبر داد.
پایان دلالبازی در بازار بلیت: محدودیت خرید بلیت یک کوپه قطار برای متقاضیان
میرحسن موسوی، قائم مقام مدیرعامل راهآهن، در اظهاراتی مهم تأکید کرد که برای جلوگیری از سوءاستفادههای سودجویانه و دلالبازی در بازار بلیت، تدابیر جدیدی به کار گرفته شده است. وی تصریح کرد که سازوکار فروش بلیت قطار، چه در سامانههای اینترنتی و چه در مراکز فروش حضوری، بهصورت یکپارچه و هوشمندانه بهنحوی طراحی شده که هر فرد تنها میتواند بلیت مربوط به خرید بلیت یک کوپه قطار را در هر نوبت انجام دهد.
این مقام مسئول افزود که با هدف مقابله با خرید انبوه بلیت و فروش آن با قیمت بالاتر، امکان اصلاح نام و نام خانوادگی مسافر در زمان دیگری فراهم نیست و متقاضیان باید بلیت مورد نیاز خود را صرفاً از مراکز مجاز فروش بلیت تهیه کنند. موسوی خاطرنشان کرد که سیستم یکپارچه فروش، اجازه خرید بلیت با نرخی فراتر از قیمت مصوب را نمیدهد.
تقاضای میلیونی در مقابل ظرفیت محدود خرید بلیت یک کوپه قطار
موسوی در پاسخ به این پرسش که چرا تهیه بلیت قطار اغلب با دشواری همراه است، به شکاف عمیق میان عرضه و تقاضا اشاره کرد. وی اظهار داشت: «در روزهای پیشفروش، حدود ۶۰۰ هزار بلیت عرضه میشود، در حالی که نزدیک به ۱۰ میلیون جستجوی بلیت توسط متقاضیان در سیستم ثبت میشود.» او افزود که ظرفیت روزانه جابهجایی مسافر در قطارهای بینشهری حدود ۵۶ هزار نفر است که تمام واگنهای مسافری شرکتهای ریلی در روز پیشفروش، به متقاضیان عرضه میشود.
وی دلیل اصلی این کمبود را در «اقتصاد ضعیف» حملونقل ریلی مسافری و سرمایهگذاری پایین شرکتها در طول سالهای گذشته دانست، به ویژه با توجه به اینکه تعداد زیادی از واگنهای قدیمی به منظور ارتقای کیفیت و ایمنی از رده خارج شدهاند.
تسهیلات برای نوسازی ناوگان و کیفیت سفر: موسوی با اشاره به اینکه ایمنی، آسایش و قیمت پایین باعث شده تا تقاضای مردم برای سفر با قطار افزایش یابد، خبر داد که اخیراً تسهیلات حمایتی ویژهای برای نوسازی ناوگان، خرید واگنهای مسافری جدید و بازسازی واگنهای موجود در سطوح یک و دو پیشبینی شده که با استقبال شرکتهای حملونقل ریلی مواجه شده است و این روند بهتدریج در حال تبدیل موافقتنامهها به قرارداد و اجراست.
تاخیرات و اقدامات امدادی: در زمینه تأخیرات قطار، قائم مقام مدیرعامل راهآهن اعلام کرد که میانگین تأخیر حرکت قطارهای مسافری بینشهری از مبدأ تا مقصد (با متوسط فاصله ۷۵۰ کیلومتر) از ابتدای سال تاکنون، کمتر از نیم ساعت بوده است. او خرابی و نقص فنی در مسیر را یکی از دلایل اصلی توقفهای گاه و بیگاه در ایستگاهها برشمرد و خاطرنشان کرد که برای حل این چالش، لکوموتیوهای امدادی در مسیرهای مختلف جهت ارائه خدمات به قطارها پیشبینی و مستقر شدهاند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0