خروج کامل دولت برای خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس که در اردیبهشتماه سال ۱۴۰۳ با واگذاری ۸۵ درصد سهام خود به کنسرسیومی از بانکها، از زیر مالکیت وزارت ورزش و جوانان خارج شده بود، اکنون دیگر هیچ سهمی از دولت ندارد.
دلیل این امر، فروش ۵ درصد باقیمانده سهام دولتی این باشگاه بود که روز گذشته از طریق فرابورس و به صورت تجمیعی به فروش رسید. خریدار این بخش از سهام، یکی از شرکتهای زیرمجموعه بانک شهر اعلام شده است.
ساختار جدید سهامداران پرسپولیس
با تکمیل این فرآیند، ترکیب سهامداران باشگاه پرسپولیس به شرح زیر تثبیت شد و به طور رسمی، سهم دولت در این باشگاه به صفر رسید:
سهامدار درصد مالکیت
بانک شهر ۳۰ درصد
بانک تجارت ۲۰ درصد
بانک ملت ۲۰ درصد
بانک صادرات ۵ درصد
بانک رفاه ۵ درصد
بانک اقتصاد نوین ۵ درصد
شرکت گروه مالی شهر ۵ درصد (خریدار ۵ درصد آخر)
سهام هواداری (عمومی) ۱۰ درصد
این جابهجایی، فرآیند خصوصیسازی پرسپولیس را پس از سالها به نقطه نهایی رساند و مالکیت آن را تماماً به بخش مالی و خصوصی منتقل کرد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0