آیا خروج بخار از کوه دماوند نشانهای از فعال بودن آن است؟ + ویدیو

به گزارش تجارگستران به نقل از همشهری ، این فعال فرهنگی در توضیح این تصاویر نوشت: «آتشفشان دماوند اگر فعال نشده اما حتما شوخیش گرفته، نگرفته؟ شاید هزاران تلقی اسطورهای میشد از این اتفاق اقلیمی داشت. اما من خودم و شما را به سکوت و مشاهده دعوت میکنم.» کارشناسان محیط زیست و زلزله شناسان، خروج گازها و بخار از قله دماوند را به عواملی چون، آب شدن یخچالهای طبیعی و یا وجود «یک نقطه داغ زیر آتشفشان دماوند» نسبت دادهاند.
فیلم وایرال شده ازحجم زیاد بخار بر فراز قله دماوند
در پی این اتفاق، کارشناسان محیط زیست و زمینشناسان به تحلیل علمی آن پرداختند. به گفته مهدی زارع، رئیس مرکز پیشبینی زلزله، خروج این گازها و بخارات به عواملی چون ذوب شدن یخچالهای طبیعی یا وجود یک «نقطه داغ زیر آتشفشان» نسبت داده میشود. وی با بیان اینکه آخرین فوران این کوه به حدود ۷۳۰۰ سال پیش بازمیگردد، تأکید کرد که کوه دماوند از نظر فوران و انفجار خاموش است، اما به دلیل خروج گازها و بخارهای فومرولی و همچنین وجود چشمههای آب گرم، همچنان به عنوان یک سامانه فعال شناخته میشود.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0