تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ مرداد ۱۴۰۴ - ۲:۴۲ خبرنگار : داود کنعانی
کد خبر : 7210

افتتاح سد پاشدان در هرات با حضور معاون نخست‌وزیر طالبان

افتتاح سد پاشدان در هرات با حضور معاون نخست‌وزیر طالبان
عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر، این سد را برای ولایت هرات «حیاتی» توصیف کرد. او تأکید کرد که بهره‌برداری از این پروژه، تأثیرات خشکسالی را کاهش داده و مشکلات کشاورزان را برطرف خواهد کرد

به گزارش تجارگستران ؛ مقامات طالبان امروز با حضور ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر، سد پاشدان را در ولایت هرات افتتاح کردند. این سد با ظرفیت ۵۴ میلیون مترمکعب، می‌تواند ۱۳ هزار هکتار زمین کشاورزی را آبیاری کرده و ۲ مگاوات برق تولید کند. سخنگوی طالبان این پروژه را یکی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی حکومت خود خواند.

تأثیر سد پاشدان بر اقتصاد و کشاورزی هرات

عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر، این سد را برای ولایت هرات «حیاتی» توصیف کرد. او تأکید کرد که بهره‌برداری از این پروژه، تأثیرات خشکسالی را کاهش داده و مشکلات کشاورزان را برطرف خواهد کرد. او همچنین با اشاره به وابستگی گذشته اقتصاد افغانستان به کمک‌های خارجی، گفت که دولت طالبان با اجرای پروژه‌های ملی و منطقه‌ای، به دنبال تقویت اقتصاد کشور است و از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواست تا در بخش‌های آب و کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند.

اسلام‌جار، والی طالبان در هرات، افتتاح این سد را به مردم این استان تبریک گفت و آن را گامی مهم در مسیر آبادانی افغانستان دانست. او پروژه‌هایی مانند کانال قوش‌تپه، خط لوله تاپی و توسعه راه‌آهن را نمونه‌هایی از عزم طالبان برای پیشرفت افغانستان برشمرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.