مدیرعامل تلگرام: ترجیح میدهم بمیرم ولی پیامهای کاربران را فاش نکنم

به گزارش تجارگستران، پاول دورف، بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» به شدت از مقامات فرانسه انتقاد کرد. او در پاسخ به گزارشی مبنی بر دسترسی مقامات فرانسوی به دادههای تلگرام، گفت: «ترجیح میدهم بمیرم تا اینکه نهادی بخواهد به پیامهای خصوصی در تلگرام دسترسی داشته باشد.»
واکنش به بازداشت یک سال پیش
دورف در سالگرد بازداشتش در فرانسه، این بازداشت چهار روزه را «از نظر حقوقی و منطقی پوچ» خواند و نوشت که او به دلیل اقدامات کاربرانی که آنها را نمیشناخته، بازداشت شده است.
او در سال ۲۰۲۴ با شش اتهام از جمله «همدستی» در توزیع محتوای نامناسب و قاچاق مواد مخدر تحت پیگرد قرار گرفت. دادستانهای فرانسوی معتقد بودند که او اجازه داده فعالیتهای غیرقانونی در تلگرام گسترش یابد و از همکاری با مقامات خودداری کرده است.
اتهامات علیه تلگرام بیپایه است
مدیرعامل تلگرام تأکید کرد که تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر تخلف او یا تلگرام پیدا نشده است. او گفت که سیاستهای مدیریت محتوای تلگرام با استانداردها مطابقت دارد و این شرکت همیشه به درخواستهای قانونی فرانسه پاسخ میدهد.
دورف در پایان گفت که بازداشتش تنها «آسیب جدی به تصویر فرانسه بهعنوان کشوری آزاد» بوده است. او همچنین افزود که هنوز تاریخ مشخصی برای رسیدگی به پروندهاش تعیین نشده و او مجبور است هر ۱۴ روز یک بار به فرانسه بازگردد.
پاول دورف پس از راهاندازی شبکه اجتماعی روسی VK، تلگرام را در سال ۲۰۱۳ بنیان گذاشت. این پیامرسان اکنون حدود یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0