تاریخ انتشار : جمعه ۴ مهر ۱۴۰۴ - ۲:۵۰ خبرنگار : داود کنعانی
کد خبر : 8333

هشدار کاظم غریب آبادی به سران اروپا

هشدار کاظم غریب آبادی به سران اروپا
کاظم غریب آبادی با اشاره به تلاش‌های ایران برای باز نگه داشتن مسیر مذاکرات در هفته‌های اخیر، ادعای آمریکا و کشورهای اروپایی مبنی بر پایبندی به دیپلماسی را «غیرواقعی و غیرصادقانه» توصیف کرد.

به گزارش تجارگستران ، کاظم غریب آبادی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه، پس از نشستی با نمایندگان ۱۰ عضو غیردائم شورای امنیت در نیویورک، اعلام کرد که ایران متعهد به راه‌حل دیپلماتیک است. وی در این دیدار، ضمن ارائه گزارش از آخرین تحولات قطعنامه ۲۲۳۱، اظهارات مقامات غربی در مورد پایبندی به دیپلماسی را «غیرصادقانه» خواند و هشدار داد که هرگونه اقدام خصمانه، مانند بازگرداندن قطعنامه‌های لغوشده، با واکنش قاطع ایران، از جمله پایان دادن به تفاهم با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مواجه خواهد شد.

انتقاد شدید کاظم غریب آبادی از غرب در نشست شورای امنیت

کاظم غریب آبادی معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، به جزئیات نشست خود در مقر سازمان ملل متحد پرداخت. در این جلسه، وی گزارشی جامع از آخرین وضعیت قطعنامه ۲۲۳۱ و نتایج رایزنی‌های دیپلماتیک هیئت ایرانی با سه کشور اروپایی (E3) و اتحادیه اروپا در حاشیه مجمع عمومی ارائه کرد. کاظم غریب آبادی با اشاره به تلاش‌های ایران برای باز نگه داشتن مسیر مذاکرات در هفته‌های اخیر، ادعای آمریکا و کشورهای اروپایی مبنی بر پایبندی به دیپلماسی را «غیرواقعی و غیرصادقانه» توصیف کرد.

هشدار کاظم غریب آبادی درباره قطعنامه ۲۲۳۱: فرصت نهایی برای جلوگیری از تشدید تنش

غریب آبادی در این نشست تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همچنان به راه‌حل دیپلماتیک متعهد است. وی خاطرنشان کرد که پیش‌نویس قطعنامه‌ای که توسط روسیه و چین برای تمدید فنی قطعنامه ۲۲۳۱ ارائه شده، آخرین فرصت باقی‌مانده برای ممانعت از تشدید تنش‌های «خودساخته اروپایی-آمریکایی» است. وی مسئولیت سنگین این موضوع را بر دوش تک تک اعضای شورا دانست و تأکید کرد که یا باید تعهد خود به دیپلماسی را نشان داده و صلح بین‌المللی را حفظ کنند، یا مسئولیت کامل اخلال در روند دیپلماتیک و پیامدهای آن را بپذیرند.

وی در پایان تصریح کرد که در صورت وقوع هرگونه اقدام خصمانه، از جمله بازگشت قطعنامه‌های خاتمه‌یافته شورای امنیت (مکانیزم اسنپ‌بک)، ایران واکنش مقتضی نشان خواهد داد و به عنوان اولین اقدام، به «تفاهم قاهره» میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایان خواهد داد./ ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.